info[at]mikevanhoenselaar.nl


follow MikevHoenselaar at http://twitter.com

[website] Mashed

Gepost in: Portfolio

3035 keer bekeken

Eindelijk weer eens een portfolio-item op de website. Ik heb veel meer gemaakt, maar door tijdgebrek krijg ik het niet allemaal op de site gezet, dus ik begin alvast met dit project. Dit project is een schoolproject (samen met David, Marc en Laurence) geweest met de opdracht om voor C&A een concept te realiseren waarin UGC (User generated Content), uniekheid, persoonlijkheid en customizing gecombineerd moesten worden naar een gat in de markt.

Waar wij de volgende doelstelling als uitgangspunt hebben genomen:

Door mee te groeien met huidige trends nu via een vernieuwend concept en digitale toepassingen unieke en persoonlijke kleding voor een brede doelgroep te creëren en hiermee C&A logonieuwe merklading te geven en hiermee concurrenten voor te zijn.


Klantsituatie & Visie

Vanuit de doelstelling en vooronderzoek zijn we tot de volgende conclusies gekomen betreft de huidige situatie van C&A:

Bedrijf

C&A begeeft zich in de kledingsector, waar de concurrentie groot is. Het bedrijf moet blijven vernieuwen en ontwikkelen om zijn plaats in de markt te behouden. De online presence van C&A speelt hier een grote rol in, gezien het feit dat het internet de grootste informatiebron ter wereld is.

Imago

Het huidige imago laat wat te wensen over, evenals de relatie tussen de klanten en het bedrijf. De concurrentie versterkt de banden met de klant en is continu bezig met het verkennen van de markt, C&A blijft hierin achter. De consument is over het algemeen bekend met het merk C&A. Het merk heeft echter een deuk opgelopen omdat de ‘jeugd’ de mode bepaalt. Hier is C&A niet genoeg in mee gegaan. Het bedrijf is blijven hangen bij ‘burgerlijkheid’, kleding voor de doorsnee mens.

Klantenconnectie

De klant wil graag zelf inspraak op de kleding die hij aan heeft, dit betekent niet altijd het volgen van de huidige trends. C&A doet te weinig om de klant de mogelijkheid te geven om te individualiseren. Zo bieden enkele concurrenten klanten de mogelijkheid om, eventueel online, hun eigen stempel te drukken op kledingstukken.

Concurrentie

De concurrentie is al gevorderd op het gebied van individualiseren, zij hebben vaak een beperkte hoeveelheid van een bepaald product en bieden de klant uniekheid en persoonlijkheid om producten te individualiseren Media C&A wordt vertegenwoordigd op alle mediafronten. Het bedrijf is door de media-uitingen bekend bij het grootste deel van de bevolking. Wie kent de term ‘Mooi, van C&A’ immers niet? De keuze van bekende Nederlanders in je reclames beperkt je tot een bepaalde groep binnen de bevolking.

Mashed logo

Het eindproduct: Mashed

Na 8 weken hard werk en veel gesprekken met de opdrachtgever mag het resultaat er zijn. MASHED, de online virtuele kledingkast van C&A. We hebben deze periode dan ook afgesloten met een 9. Met als positieve kanttekeningen dat we de beste uit 13 waren en dat de markt nog niet rijp was voor het concept wat we gemaakt hadden. Een prima opsteker dus. Verder werd er als enige negatieve kanttekening gegeven, dat de sfeer van de site uiteindelijk niet uitstraalde wat ze voor ogen hadden. Natuurlijk zijn wij ook benieuwd wat jij van het concept en uitwerking vindt, want het is tenslotte voor jou gemaakt.

Top

Reacties op '[website] Mashed' (0)

Geen reacties

Top

Reactie toevoegen

Reactie plaatsen
  1. (verplicht)
  2. (verplicht)
  3. (verplicht)
  4. [url=http://www.link.nl]omschrijving[/url]
  5. Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen dient u eenmalig hieronder de letters abcde in te vullen.
  6. Onthoud mijn gegevens:
  7. E-mail mij de reactie(s):